Volvo Group Magazine

Volvo Group Magazine

Volvo Group Magazine är en tidning för Volvokoncernens medarbetare som publiceras fem gånger per år. Syftet med tidningen är att engagera och inspirera genom att kommunicera Volvokoncernen från olika vinklar; beskriva koncernens riktning, förklara sammanhang och uppmärksamma framgångsrikt lagarbete. Tidningens innehåll täcker en mängd områden och ämnen, inte minst kunder, innovationer, samarbeten, produkter, strategi och kultur. 

Volvo Group Magazine produceras på 13 språk: engelska, svenska, tyska, franska, portugisiska, polska, ryska, japanska, nederländska, koreanska, thailändska, kinesiska och spanska. Tidningen produceras i samarbete med en extern byrå och har en upplaga på cirka 80 000 exemplar.

Kontakt: groupmagazine [at] volvo [dot] com

Senaste numret
Martin Lundstedt pekar på uppsatta papper

Ledarskap

"Alla spelar en viktig roll"

Ledarskap är något som koncernchefen Martin Lundstedt tar på största allvar. Det är nyckeln till nöjda kunder, konkurrenskraft och god arbetsmiljö. Men gott ledarskap måste också få vara kul, det omfattar hjärta, hjärna och ibland till och med en kullerbytta.

Läs vår online-version av magasinet