Förstklassig service

Förstklassig service

Volvokoncernens erbjudande omfattar utöver fordon och maskiner även olika typer av finansieringslösningar, försäkringar, hyrtjänster, reservdelar, förebyggande underhåll, serviceavtal, assistanstjänster och IT-tjänster. Bredden och flexibiliteten i erbjudandet innebär att lösningarna kan skräddarsys efter varje kunds behov.

Eftersom en stor del av utbudet inom eftermarknadsaffären är länkat till fordonspopulationen bidrar det till att balansera växlingar i försäljningen av nya produkter för koncernen.

Effektiva verkstäder

Effektiva verkstäder

Volvokoncernens nätverk av verkstäder expanderar hela tiden.

Kunder har tillgång till kunniga servicemekaniker var än de befinner sig. Originalservice maximerar drifttiden och minskar risken för oplanerade verkstadsbesök. Individuella serviceplaner för varje lastbil, buss eller maskin garanterar att rätt typ av service utförs exakt när den behövs.

Volvokoncernens produkter är byggda av originaldelar och de är en integrerad del av förebyggande underhåll och servicekontrakt.

Service- och underhållsavtal

Service- och underhållsavtal

Serviceavtal ger kunderna ett enkelt och bekvämt ägande av lastbilen, bussen eller maskinen för en fast kostnad. Med dessa avtal vet kunderna exakt när fordonet eller maskinen ska servas och hur mycket underhållet och reparationerna kommer att kosta. Detta ger dem mer tid att fokusera på sin kärnverksamhet.

Kunderna kan välja mellan olika nivåer på serviceavtalen. Grundservicen i varje avtal kan utökas med flera olika tillval, vilket gör det möjligt för kunderna att skapa en lösning som är anpassad efter deras behov.

Vägassistanstjänster håller fordonen i drift

Vägassistanstjänster håller fordonen i drift

Vi har olika typer av assistanstjänster som är tillgängliga dygnet runt alla dagar i veckan. När kunderna behöver hjälp ringer de bara någon av våra assistanstjänster och blir kopplade till en samordnare som talar deras språk och ger dem stöd och hjälp under den tid som reparationen tar. Vid behov får de även hjälp av en skicklig utbildad mekaniker direkt på plats. Finansiell hjälp, översättningsservice, reparation och uthyrning av lastbil och släp, hemtransport av förare och juridisk hjälp kan också ingå i tjänsten.

Finansiella tjänster

Finansiella tjänster

Volvo Financial Services erbjuder kundfinansiering och leasing, återförsäljarfinansiering och tillhörande produkter såsom försäkringar.

Dessa produkter levereras som en del i Volvokoncernens Helhetserbjudande. De skapar värde för återförsäljare och kunder genom att erbjuda enkelhet, snabbhet och lösningar anpassade till deras specifika affärsbehov.

Besök Volvo Financial Services >

Informationssystem

Informationssystem

Våra olika varumärken erbjuder en serie integrerade informationssystem baserade på den senaste tekniken inom digital, trådlös kommunikation.

Remote Diagnostics är ett sådant system som ger kunder i Nordamerika tillgång till en tjänst med proaktiv diagnos och planering av reparationer.

CareTrack är Volvo CE:s telematiksystem. Det ger kunderna tillgång till omfattande information och övervakning av maskinerna för att de ska kunna spara tid och pengar.

Hjälp att hålla kostnaderna nere

Hjälp att hålla kostnaderna nere

Med ett effektivare körsätt kan förare bidra aktivt till både lönsamhet och bättre miljö.Vi erbjuder olika utbildningsprogram för förare för att öka deras kunskap. Det leder till lägre bränsleförbrukning, säkrare körning och minskad påverkan på miljön. Det bidrar också till att förbättra åkeriernas lönsamhet genom att de får mesta möjliga ut av såväl fordon som förare.

Nyheter från koncernen