Vår uppförandekod och andra policies
Andra policies
Kvalitetspolicy
Kvalitet är ett mått på hur våra prestationer uppfattas av kunderna. Volvokoncernen ska vara ledande inom kundnöjdhet och tillhandahålla banbrytande produkter, tjänster och lösningar för transport- och infrastruktursektorn.
Säkerhetspolicy
Volvokoncernen har som mål att förse sina kunder med produkter som uppfyller de högsta säkerhetskraven.
Miljöpolicy
Volvokoncernen ska vara ledande bland världens främsta producenter av transportrelaterade produkter, maskiner och system vad gäller omsorg om miljön.
Policy för hälsa och arbetsmiljö
Våra anställdas hälsa, säkerhet och välbefinnande är en prioritet.
Hållbara inköp
Hållbarhetskrav på våra leverantörer. Denna ersätter KEP5 och KEP6.
Volvo Group Whistle
Anställda uppmuntras till att rapportera misstänkta överträdelser till sina chefer. Om det inte är tänkbart eller möjligt kan misstänkta överträdelser lyftas till Volvo Group Whistle. Repressalier mot en person som i god tro framför klagomål tolereras inte.