Strategi och varumärke

Strategi och varumärke

I arbetsområdet Strategi och varumärke ingår följande:

Formulera Volvokoncernens långsiktiga riktning genom att ta fram en engagerande vision och eftertraktade tjänster, effektivt hantera varumärkesportföljen samt upprätta en långsiktig affärsplan.

Identifiera strategiska mål och följa upp dem.

Ta fram och genomföra nya idéer och affärsmöjligheter.

Analysera externa faktorer och dra slutsatser för att säkerställa välgrundade och faktabaserade affärsbeslut.

Anställda i Strategi och varumärke

Möt Kamila Czaja

När Kamila Czaja började arbeta på Volvo Construction Equipments anläggning i Polen fanns det flera skäl. “Volvo var en välkänd arbetsgivare i Polen, ett företag med gott rykte. Dessutom uppskattade jag de värden som varumärket Volvo står för – ...

Möt Bengt Köhlin

Titeln på Bengt Köhlins visitkort är Vice President Brand Management. I hans jobbeskrivning ingår att utveckla Volvokoncernens varumärkesportfölj. Det gör han också regelbundet, tillsammans med alla andra i koncernen som har ordet ”varumärke” tryckt ...

Lediga jobb inom strategi och varumärke

Tänk dig att du arbetar sida vid sida med några av transport- och infrastrukturbranschens vassaste och mest kreativa hjärnor och utvecklar spjutspetsteknik och hållbara transportlösningar som kommer att förändra samhället i framtiden.

Nyheter från koncernen