Volvos koncernfilm vann guld i Cannes

Volvos nya koncernfilm blev rikligt belönad vid tävlingen Cannes Corporate Media & TV Awards den 14 oktober. Filmen, som producerats av Stark Film & Event AB, vann guld för bästa film i kategorin Marketing. Dessutom blev koncernfilmen belönad för bästa animering, grafik och specialeffekter.
Filmen har som syfte att presentera Volvokoncernen som det världsledande företaget inom transportlösningar och totalt tävlade 350 bidrag från 27 länder i franska Cannes.

”Det är oerhört glädjande att filmen blivit uppskattad även utanför företagets väggar och målgrupper. Där vi visat den har den fått ett mycket positivt mottagande”, säger Mats Nilsson, Vice president Brand Management inom Volvokoncernen.

Se filmen på Volvokoncernens hemsida.

2010-11-01

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Mats Nilsson, 031- 66 13 39, Mats [dot] N [dot] Nilsson [at] volvo [dot] com