Guld för Volvos koncernfilm

Volvokoncernen har vunnit den prestigefyllda OttoCar-trofén i guld för sin senaste koncernfilm. Med hjälp av några av Europas främsta miniatyrvärldar visas hur Volvos lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och motorer är en förutsättning för att vardagslivet för människor runt om i världen ska fungera.

Det är AutoVision, den internationella filmfestivalen för företagsfilmer, reklamfilmer, tv-program och webbplatser inom fordonsindustrin, som vartannat år delar ut priset till de mest kreativa produktionerna i branschen.

Prisutdelningen sker i samband med  den stora internationella motormässan IAA i Frankfurt, Tyskland.

Volvokoncernens film vann guld i kategorin ”Corporate film and videos”.

”Det är fantastiskt roligt vi uppmärksammas på det här sättet för vår koncernfilm. I filmen beskriver vi på ett nytt och lekfullt sätt vad Volvo gör och hur våra produkter och tjänster är med och påverkar livet i så väl internationella storstäder som i små byar på landsbygden”, säger Joakim Kenndal, External Communication Volvokoncernen.

Det här är andra gången som filmen får pris. Förra året belönades den med ”Gold Dolphin” vid Cannes Corporate Media & TV Awards.