Här hittar du Volvokoncernen i Almedalen

Nu samlas politiker, organisationer och företag i Visby för den årliga Almedalsveckan. Volvokoncernen är på plats för att prata om hållbara transporter, framtiden för svensk industri och vad som kännetecknar en attraktiv arbetsgivare.
Almedalen i Visby

Företrädare för Volvokoncernen medverkar i följande seminarier:

Andas ren stadsluft – bland bilar och bussar
Arr: Vattenfall
2 juli 2018, 11:15 - 12:15

När trotjänare blir giggare – hur påverkar det arbetsplatsen?
Arr: East Sweden, Region Östergötland, Linköpings kommun, Norrköpings kommun, Motala kommun, Linköpings universitet, Östsvenska Handelskammaren
2 juli 2018, 12:35 - 13:30

Hur kan varumärket Sverige hjälpa startup- och tillväxtbolag för global expansion?
Arr: Serendipity Challenge
2 juli 2018, 13:00 - 13:50

Hur styr vi företagande mot ett verkligt långsiktigt agerande?
Arr: Swedbank
2 juli 2018, 15:00 - 16:00

Nyanlända akademiker – snabbare vägar till jobb
Arr: Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien, IVA
2 juli 2018, 16:00 - 16:40

Sverige behöver attrahera globala talanger – en effektiv myndighetsprocess är en nyckelfaktor
Arr: Move to Gothenburg
3 juli 2018, 08:00 - 08:45

Hur mycket elintensiv verksamhet klarar det svenska elnätet?
Arr: Västsvenska Arenan, Göteborgs Stad
3 juli 2018, 09:00 - 10:00

Vad kännetecknar attraktiva arbetsgivare? – Det här värdesätter svenskarna på sina arbetsplatser.
Arr: Preera, Volvo Group, Sveriges Kommuner och Landsting
3 juli 2018, 10:00 - 11:30

Hur stärker vi svensk fordonsindustri?
Arr: BIL Sweden, MRF
3 juli 2018, 10:15 - 11:00

E-mobility: Hur laddar vi Sverige för att bli en fossilfri nation till 2030?
Arr: ABB AB
3 juli 2018, 10:30 - 11:45

Sustainability in the global financial society – is it for real this time?
Arr: Dagens industri, Financial Times
3 juli 2018, 12:25 - 12:55

Hur laddar vi för elfordonsrevolutionen?
Arr: BIL Sweden, MRF
3 juli 2018, 13:00 - 13:45

Nya affärsmodeller när energimarknaden ställer om– vad kan vi lära i tider av disruptiv omställning?
Arr: Swedegas
3 juli 2018, 13:00 - 14:00

Kvinnor säger me too – vad säger männen?
Arr: HSB
3 juli 2018, 13:00 - 13:45

Testbäddar - verktyg för att möta städers utmaningar och samtidigt skapa internationell lyskraft?
Arr: Västsvenska Arenan, Göteborgs Stad
3 juli 2018, 13:30 - 14:30

Strategin för att realisera biogasens nyttor
Arr: Energigas Sverige, Swedegas
3 juli 2018, 16:30 - 17:30

Dags för viktiga beslut – vilka leder Sverige in i framtiden?
Arr: Serendipity Challenge
3 juli 2018, 16:30 - 17:05

Hur ser framtiden ut för svensk industri, ur näringslivs- och regeringsperspektiv?
Arr: Västsvenska Handelskammaren
3 juli 2018, 17:45 - 18:15

Snabb, billig och hållbar transport – en omöjlig ekvation?
Arr: PostNord
4 juli 2018, 10:00 - 10:45

Bilfria städer – framtid eller utopi?
Arr: Världsnaturfonden WWF
4 juli 2018, 10:00 - 10:45

Hur tar vi bort karriärhinder och banar väg för jämställdhet i näringslivet?
Arr: Dagens industri, Unionen
4 juli 2018, 11:00 - 12:00

Fossiloberoende transporter - Vad krävs av branschen och politiken för att nå 2030-målen?
Arr: KNEG, Klimatneutrala godstransporter på väg
4 juli 2018, 13:00 - 13:45

Hjulen på bussen snurrar runt - men vad drivs bussen på?
Arr: BIL Sweden, Sveriges Bussföretag
4 juli 2018, 15:00 - 15:55

En bil av textil, när är det möjligt?
Arr: Borås Stad, Högskolan i Borås, Västsvenska Handelskammaren, Västsvenska Arenan
4 juli 2018, 15:00 - 16:00

Vad utmärker Sveriges främsta inom hållbarhet?
Arr: Serendipity Challenge
4 juli 2018, 15:00 - 16:00

Relaterade nyheter

Smartare transporter med uppkopplad teknik

Framtidens transporter är smarta, flexibla och uppkopplade. Hans Lind, Director Business Innovation & Foresight på Volvo Group Connected Solutions spanar in i framtiden och förklarar hur nya teknologier kommer att förändra landskapet för ...

Snillrikt om framtidens transporter när unga genier får tänka till

Ett transportfartyg med en fotobioreaktor som omvandlar utsläpp till biobränsle under färd. Det är en av flera spännande lösningar när över 500 ungdomar från hela världen tog sig an Volvokoncernens utmaning om klimatomställning för ...

Volvoingenjörer tillverkar skyddsförkläden

Ett av de största behoven inom hemsjukvården just nu är skyddsförkläden med långa ärmar. Därför har ett antal Volvoingenjörer börjat tillverka sådana med hjälp av knivar, strykjärn och en rejäl dos passion.

...