Jag vill få tillgång till nya idéer

Vivian är angelägen om att utvecklas i sin roll. Här berättar hon om hur en utbildning hos Volvo Group University har hjälpt henne.
Vivian Li

Vivian Li

Vivian Li arbetar som ansvarig för Pricing & Business Analysis för Volvokoncernens Sales & Marketing-kontor i Singapore. Hennes huvudansvarsområde är prissättning av reservdelar och tillbehör för tre av Volvokoncernens lastbilsmärken – Volvo, Renault och UD Trucks.

Vivian har deltagit i en Master Class-utbildning om intäktsstyrning, värdebaserad prissättning och prisstrategi. En Master Class är ett utbildningstillfälle för specialister som arrangeras tillsammans med externa universitet. På så sätt får Volvo Group University möjlighet att ta del av externa gästföreläsare som är ledande experter inom sina områden.
“Prisstrategi är helt klart ett ämne som är starkt relaterat till mitt dagliga job,” säger Vivian. ”Jag vill lära mig mer om avancerad prissättning och exponeras för nya idéer, vilket kan hjälpa mig att tänka i ett vidare perspektiv.”

Vivian uppskattade att föreläsningen inte var begränsad till lastbilsindustrin. Den inkluderade exempel från andra affärsområden och företag, vilket hjälpte deltagarna att bredda sina horisonter. Vivian är mån om att utvecklas i sin roll och kommer använda idéer från kursen i sitt dagliga arbete. Hon förklarar: ”När man jobbar inom samma industri under många år kan man ibland fastna i samma tankebanor. Att få chansen att ta del av goda exempel från andra industrier lockar oss att tänka annorlunda. Det i sin tur hjälper oss att bli mer innovativa och strategiska.”

Namn: Vivian Li
Roll: Manager Pricing & Business Analysis
Plats: Singapore
Organisation: Volvo Group Trucks Sales & Marketing
Utbildning: Master of Business Administration